Het Rijksbreed Kennisnetwerk Social Media (RKS) houdt zich bezig met kennisdeling, advisering en bestuurlijke agendering van van social media voor het klantcontact van de overheid. Het netwerk is gestart op 1 juli 2012 vanuit de behoefte om als overheid gezamenlijk op te trekken in de verbetering van de dienstverlening via social media.

De komende tijd richt het RKS zich op een bredere rijksbrede integratie van dienstverlening en communicatie op social media. De nadruk ligt steeds meer op waarde toevoegen voor de dienstverlening en de beleving daarvan door de klant. Daarnaast worden ook steeds meer medewerkers persoonlijk ingezet om op social media het gezicht en het visitekaartje van hun organisatie te zijn.

Producten en Diensten

  • Publicatie Webcare doe je zo! Een stappenplan voor de overheid
  • Maandelijkse kennisbijeenkomsten over casussen overheid en bedrijfsleven en trends en ontwikkelingen
  • Trainingen voor dienstverleners, adviseurs en directeuren
  • Jaarlijks symposium
  • Advisering over inzet social media en webcare
    Gastcolleges voor universiteiten en hogescholen
  • Presentaties en workshops voor het rijk,
    gemeenten en de EU

Het kernteam bestaat uit Drummond Coenraad (voorzitter) en  Theo Zijderveld (coördinator).

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Privacybeleid

We vinden de privacy van leden van het kennisnetwerk, bezoekers van de websites, en abonnees van onze nieuwsbrief belangrijk. Lees er meer over in ons privacybeleid.

Meer informatie? 

Stuur een e-mail of vul onderstaand formulier in.